Doorstart voor LOLA
Roel Wellner Fruit gaan de merknaam LOLA weer nieuw leven inblazen. Roel Wellner fruit gaat LOLA als merk naast Maribelle in de markt zetten. Volgens Wellner kunnen met LOLA meer markten worden aangeboord en kan de verkoop worden vergroot.
Tot voor kort werd een klein deel van de in Nederland geteelde Maribelle-appels onder de merknaam LOLA verkocht. Het overgrote deel van de appels vond echter de afgelopen jaren onder de rasnaam Maribelle de weg naar de consument. Roel Wellner Fruit uit het Betuwse Est is een van de grootste telers van Maribelle in Nederland en sorteert en verkoopt al enkele jaren naast de eigen Maribelle-appels ook die van een groot aantal collega-telers. Dit gebeurt onder de rasnaam Maribelle. De afgelopen jaren heeft René Wellner van Roel Wellner Fruit onder andere een aantal supermarktketens weten te interesseren in Maribelle. Daarnaast hebben diverse grossiers vanwege de goede smaak, aantrekkelijke uiterlijk en vooral het goede uitstalleven (‘shelf-life’) Maribelle in het assortiment.
In 2011 werd het appelras Maribelle en de bijbehorende merknaam LOLA geïntroduceerd. Na enkele succesvolle jaren raakte LOLA de afgelopen jaren steeds meer op de achtergrond. Reden voor Wellner om met de eigenaar van het merk LOLA om tafel te gaan om de exclusieve rechten te verwerven om het merk LOLA te mogen gebruiken.