1,2 miljoen voor promotie Nederlands zachtfruit in Europa

Deze week is een drie jaar durende promotiecampagne voor Nederlands zachtfruit gestart. Voor de campagne is jaarlijks € 400.000 beschikbaar. Partijen uit de fruitsector dragen € 120.000 per jaar bij en €280.000 komt uit het promotieprogramma van de Europese Commissie – Enjoy, it’s from Europe! De campagne beoogt zachtfruit meer bekend te maken bij jongeren in Nederland, België en Duitsland en de consumptie te vergroten.
De uitvoering is in handen gegeven van het in food marketing gespecialiseerde bureau Food Cabinet.
De promotiecampagne heeft als doel de afzet en het bewustzijn van Europees zachtfruit– aardbeien, frambozen, rode en blauwe bessen en bramen – te vergroten.
De jongeren uit de doelgroep – jongvolwassenen tussen de 18 en 35 jaar- blijven onder de dagelijks aanbevolen hoeveelheid (zacht) fruit voor een gezond dieet. Binnen de campagne wordt ingezet op de voedselvoorkeuren van deze doelgroep, gefocust op gezond, vers en gemak. De eigenschappen van zacht fruit sluiten hier naadloos op aan: vers, weinig of geen verpakking, ready to eat, voedzaam en kleurrijk. De campagne zal zichtbaar zijn via een brede middelenmix, waaronder social media, online, PR en POS op de winkelvloer. De promotie wordt bewust gepland in de zomerperiode, wanneer de beschikbaarheid van lokaal zacht fruit het grootst is.
Foto: Food Cabinet