REO veiling heet voortaan gewoon REO

De Belgische veilingorganisatie REO uit Roeselare heeft haar naam gewijzigd van REO veiling naar REO. De naamsverandering is volgens de directie nodig omdat het woord veiling de lading niet meer dekt. Naast veilen verkoopt de coöperatie ook op andere manieren de producten van de leden.
Ook de internationale herkenbaarheid speelt een rol: “Het woord ‘veiling’ is nu eenmaal moeilijk uit te spreken voor anderstaligen”, citeert de nieuwswebsite Vilt.be directeur Filip Vanaken. Volgens Vanaken gaat ongeveer 40% van de productie naar Frankrijk en Duitsland.
REO Veiling zag het aantal leden -bij gelijkblijvend areaal- sinds 2000 teruglopen van 2.000 naar 750 leden. De coöperatie heeft 2024 afgesloten met een jaaromzet van 249,2 miljoen euro, een stijging van vier procent ten opzichte van 2023. REO is vooral een groenteveiling (zowel glas- als vollegrondsgroente), maar verkoopt daarnaast ook fruit.
Lees meer op Vilt.be