Skip to main content
|

Grote uitdaging voor Südtirolse verkooporganisaties

In het Noord-Italiaanse Südtirol zijn de afgelopen 15 jaar rond de 20 nieuwe appelrassen geplant. De meeste hiervan worden in de vorm van een clubconcept vermarkt. De Südtirolse verkooporganisaties staan voor een grote uitdaging om de komende jaren al deze (concept)rassen voor zo goed mogelijke prijzen te verkopen. Gaat het de coöperaties lukken om alle nieuwe clubrassen te ontwikkelen tot een succesvol en sterk merk met kostendekkende opbrengstprijzen voor de fruittelers? Dit lijkt een haast onmogelijke opgave. In het assortiment nieuwe rassen zitten enkele erg aantrekkelijke rassen waarvoor deels al verkoopbestemmingen en -partners zijn gevonden. De hoop is dat dit voor meer rassen gaat lukken, maar de vrees is dat er voor alle 20 nieuwe rassen geen interesse genoeg is bij afnemers. Telers vrezen dat een aantal van de nieuwe conceptrassen niet in voldoende grote hoeveelheden en tegen kostendekkende prijzen verkocht kan worden.


De Fruitteeltkrant per post?

Ontvang De Fruitteeltkrant 4 tot 6 keer per jaar GRATIS per post.
(Alleen telers en toeleveringsbedrijven)